Thursday, December 22, 2011

纯真的恋情

This is my one and only chinese poem to date. It was for a class assignment in secondary 4 and for some funny reason, it got published in my school's yearly compilation of essays and poems titled 中华绿原:第十七期 (year 2008). There were some edits by the teacher though.

踏进这陌生的环境
坐在椅子上东张西望。
我看到了你,
可爱的笑容。

不知不觉我被你吸引,
年幼的心灵开始跳动。
忘不掉你的面容,
一段纯真的恋情。

你望向了我,
我们就此手牵着手,
一同走过了童年的岁月。
但我明了,
我们迟早要各东奔西。

但我永远不会忘怀,
这段最纯真,最稚气的恋情。

No comments:

Post a Comment